FOOD CAMP – for plantebaserede Startups

Bælgfrugter

FOOD CAMP er genvejen til at få afsat dit plantebaserede fødevareprodukt.

Fødevarebranchens skarpeste specialister giver dig og andre plantebaserede startups viden og værktøjer til at få afsat dit produkt. Det betyder en kortere vej til en levedygtig forretning og færre bekymringer undervejs.

Det er gratis at deltage i FOOD CAMP. Tilbuddet er en del af udviklingsprojektet Turbo Plant, der hjælper plantebaserede virksomheder til vækst.

OBS: Du tilmelder dig et forløb på fire eftermiddage: 28. februar, 13 eller 14. marts, 18. april og 2. maj

Du får:

  • Rådgivning af fagspecialister i fødevarebranchen
  • Skærpet din forretningsplan og strategi
  • Hjælp til din handlingsplan
  • Rådgivning ift. produktudvikling og smag
  • Viden om sortiment og kategorier
  • Overblik over salgskanaler og kundetyper
  • Konkrete værktøjer og teknikker
  • Netværk og sparringspartnere i fødevarebranchen

Hvem kan deltage?

FOOD CAMP er et tilbud til startups, der producerer fødevarer med fokus på det plantebaserede. Vi arbejder målrettet med kommercialisering og salg – med fokus på dit produkt. Derfor er det en betingelse, at du har et færdigudviklet produkt, der er lanceringsklart eller allerede i handlen.

Indhold

28. februar
Sådan skaber du den første kontakt med en indkøber
Du lærer at kalkulere salgspriser til en indkøber, hvordan du forbereder det første møde med en indkøber samt at vurdere, hvilke kategorier og kunder er vigtigst for din virksomhed.
v/ Gitte Brøndum, Food Is More, Tidligere indkøbschef i Fakta, 10 års erfaring med at hjælpe SMV’er på markedet.

14. marts
Få professionel feedback på smag, konsistens og udseende
Du kommer i køkkenet og får konkret feedback og rådgivning i forhold til smag, udseende, konsistens osv. fra en af branchens skarpeste udviklere.
v/ Per Mandrup, Culinary Institute, Tidligere indehaver af Michelin-restaurant og team-manager for kokkelandsholdet.

18. april
Din go-to-market-strategi
Få styr på dit værditilbud – pris, produkt, promotion og placement, så du er klar til at møde markedet.
Læg en realiserbar go-to market strategi, hvor du er forberedt på de vigtigste udfordringer.
V. Dennis Hvam, KombinationStrategikonsulent med speciale i FMCG, 25 års erfaring m. salgs- og forretningsudvikling.

2. maj
Softfunding og eksport
Få overblik over mulighederne for at få investeringer i din virksomhed.
v/ Gyda Bay, COO, Food Innovation Center, 25 års erfaring med udvikling af fødevarevirksomheder
Bliv klogere på, hvad det kræver at komme ind på eksportmarkedet.
v/ Malene Aaris, MAA.C, Eksportrådgiver med årtiers erfaring fra de vigtigste eksportmarkeder.

Praktiske oplysninger

Alle møder foregår kl. 13.00 -16.00
Food Innovation House, Lysholt Allé 3, Vejle


FOOD CAMP er en del af udviklingsprojektet Turbo Plant, der hjælper plantebaserede virksomheder til vækst. Turbo Plant er finansieret af Industriens Fond.

Turbo_Plant_Logo
Industriens_Fond_Logo