
FORBRUGERNE & MARKEDSFØRING AF PLANTEBASEREDE PRODUKTER
Fleksitariske, vegetariske og veganske spisevaner er i fremgang også i Danmark i disse år, hvilket blandt andet ses på væksten i markedet for vegetariske og veganske produkter. En undersøgelse fra Coop Analyse fra august 2019 viste, at 14 % af danskerne spiser fleksitarisk, vegetarisk eller vegansk, og over en fjerdedel af danskerne (27,5 %) spiser vegetariske frokostmåltider mindst 3-4 dage om ugen. Samtidig ønsker hele 72 % af de unge danskere mellem 18 og 34 år at spise mindre kød. Fleksitarerne fylder langt mere i antal end antallet af danskere, der helt har fravalgt kød og fisk, men som det fremgår af denne pjece, er der i alle disse forbrugergrupper præferencer, der er værd at bemærke. På tværs af alder er klima, miljø, sundhed og dyrevelfærd alle vigtige motiver for grønnere kostvaner.
Kom og vær med, når vi har samlet fire interessante oplægsholdere, der belyser:
14.00 DEN ÅRLIGE FORBRUGER-ANALYSE
14.35 FORBRUGERADFÆRD OG NUDGING
15.10 EACHTHING
15.35 PLANTESLAGTERNE
Det hele finder sted i Food Innovation House.
Du finder hele programmet her.